Makes you stop and think

Startet dagen med å vente på bussen, som vanlig. Fant meg selv stående sammen med omtrent femten tiendeklassinger som ventet på en annen buss (det kom flere mens min kjørte avgårde), noen dresset opp i penklær, de aller fleste med blomster eller stearinlys i hendene, og hver og en av dem med et alvorlig uttrykk i ansiktet.

Jeg antar at de var på vei for å gi sin siste hilsen til klassekameraten som druknet mens han svømte i Trollsvann i går. Jeg kjente at det ga meg et lite stikk. Jeg har en datter i niende klasse ved den samme skolen. Ting som dette gjør at man stopper og tenker litt over livet: at det er skjørt, og at barna våre er det mest dyrebare vi har. Guttens foreldre har min dypeste medfølelse.

~

I started the day waiting for the bus to work, as usual. Found myself alongside about fifteen tenth-graders waiting for another bus (more were joining as I left on mine), some dressed up in their finest, nearly all carrying flowers or candles, and every single one of them with a serious look on their faces.

Presumably they were on their way to honour the boy, their classmate, who drowned while swimming in Trollsvann lake yesterday. That did tear me up a little. I have a daughter in ninth grade at the same school. Things like that does make you stop and think about life: that it is fragile, and that our children are the most precious things we have. The boy’s parents have my deepest sympathies.

~

Relaterte linker / Related links (Norwegian):

Leave a Reply

